Väitän, että ovat! Rajaan kuitenkin väitettä hieman. Aikapommeja ovat parkkinormin mukaan rakennetut pysäköintilaitokset. Tässä tekstissä käytän case-esimerkkinä Merihakaa, jossa aikapommi on laukeamassa. Olen huolestunut myös uusimmille asuinalueille rakennetuista ja rakennettavista pysäköintilaitoksista. Merihaan ja sen parkkitalojen tausta Merihaka rakennettiin 70- ja 80-luvuilla, sisältäen kaksi pysäköintilaitosta: Hakaniemenranta 10 ja Haapaniemenkatu 10 kaiken muun pihakannen alaisen pysäköinnin lisäksi. … Jatka lukemista Ovatko parkkitalot aikapommeja?
Blogi
Töölön ja Hakaniemen välille tulisi toteuttaa raitioyhteys Helsinginkadun ja Toisen linjan kautta. Tässä blogissa kerron miten ja miksi!
Väylävirasto ja HSL julkaisivat juhannuksen alla väliraportin Helsinki–Pasila kapasiteettiselvityksestä, jossa todetaan Pisara tarpeettomaksi. Kirjoitin rapsan kunniaksi blogin: miksi Pisara pitää kaataa ja mitä sen sijaan pitäisi tehdä.
HSL on viime aikoina selvittänyt vaihtoehtoisia lipputuotteita ja hinnoittelumalleja. Tällä blogilla lähetän omat terveiseni HSL:lle siitä, millaisen hinnoittelumallin suuntaan HSL:n tulisi edetä. "Uusina" ajatuksina peräänkuuluttaisin kuntakohtaisia kausilippujen hintoja ja ruuhka-ajan kalliimpaa hinnoittelua. Lopuksi väitän, että kaupunkiliikenteessä ei tulisi periä kalliimpaa hintaa pidemmistä matkoista kuin lyhyemmistä. Nykyinen hinnoittelumalli Nykyisellä vyöhykejärjestelmällä matkustajalla on aina kahden vyöhykkeen lippu, … Jatka lukemista Miten HSL:n liput pitäisi hinnoitella
Suuria ratahankkeita on pitkään ajateltu ilmastotekoina, vaikka ne EIVÄT ole sellaisia. Etkö usko? Lue ja opi!