Mikä on pikaraitiotie? Mikä on sen historia? Vastaukset näihin kysymyksiin löytyy tästä blogista, johon on tiivistetty mun dippatyön opit. Ensimmäinen blogi viisiosaisesta sarjasta.
Blogi
Kokosin blogiin 10 pointtia, miksi suuria ratahankkeita ei tulisi toteuttaa ja miten niitä on perusteltu perättömästi.
Espoo on vuosikymmenien moottoritiehankkeiden jälkeen rakentumassa vihdoin raiteiden varaan. Mutta mitä Espoon kannattaisi tehdä Länsimetro ja kaupunkiradan jälkeen? Ei vielä ratikoita.
Väitän, että ovat! Rajaan kuitenkin väitettä hieman. Aikapommeja ovat parkkinormin mukaan rakennetut pysäköintilaitokset. Tässä tekstissä käytän case-esimerkkinä Merihakaa, jossa aikapommi on laukeamassa. Olen huolestunut myös uusimmille asuinalueille rakennetuista ja rakennettavista pysäköintilaitoksista. Merihaan ja sen parkkitalojen tausta Merihaka rakennettiin 70- ja 80-luvuilla, sisältäen kaksi pysäköintilaitosta: Hakaniemenranta 10 ja Haapaniemenkatu 10 kaiken muun pihakannen alaisen pysäköinnin lisäksi. … Jatka lukemista Ovatko parkkitalot aikapommeja?
Töölön ja Hakaniemen välille tulisi toteuttaa raitioyhteys Helsinginkadun ja Toisen linjan kautta. Tässä blogissa kerron miten ja miksi!